måndag, mars 27, 2006

And I never turned out to be the person that you wanted me to be

soundtrack:
Out on the Weekend- Neil Young
Harvest- Neil Young
A Man Needs a Maid- Neil Young
Heart of Gold- Neil Young


bitter. jag är bitter idag. varför? bra fråga. kanske mitt naturliga tillstånd för måndagar. är allmänt nerstämd och känner mig lagom värdelös. fattar inte vad det är med mig, få ta och skärpa till mig. är så less på detta jobb, så otroligt less, vill bara kräkas över hela skiten varje morgon då jag slår upp ögonen. skitväder! jag vill ha vår! skit högskoleprov! skit analyserande! nej, skärpning- så här gnällig får man inte vara. punkt. har haft en jättetrevlig helg, som alltid. blir en kort arbetsvecka också eftersom att jag tagit ledigt ifrån jobbet på fredag för att förbereda mig och fokusera på högskoleprovet. tyvärr blir det ju en kort helg då både fredagskvällen och lördagen går bort men men, får hoppas på en angenäm lördagskväll och söndag istället. sedan kan man ju alltid pigga upp sig med tanken på att det inte är så långt kvar till påsk och lite extra lediga dagar. men trots detta känner jag mig nedstämd som tusan och skulle helst av allt bara ligga hemma och tycka synd om mig själv och bli ompysslad. inte klokt vad labil man kan vara ibland, jag begriper verkligen inte detta. måste vara vinterdepressionen som sätter in nådastöten nu eller något. går förhoppningsvis över då jag får se solen igen. egentligen är jag ju hur lycklig som helst, verkar bara glömma det ibland. ska sluta sura nu. så. nu äter jag en lunch och kommer tillbaka på ett strålande humör- så var det bestämt.
update:
beslutet fungerade faktiskt hyfsat. inget superhumör direkt men dock betydligt bättre. åker lite tidigare från jobbet idag med för mor ville hem tidigt. mycket skönt, verkar som att man kommer att överleva denna dag med. så nu är det bara 3 arbetsdagar kvar denna vecka, det borde man väl palla? så länge man gör något trevligt med den resterande tiden man ej arbetar. bör plugga lite högskoleprov med, men jag har faktiskt fuskat och övat lite under mina raster på jobbet. jag är extremt osocial då det kommer till mina kollegor. men de får skylla sig själva när de är så jävla tråkiga. ska ta och mata in några sista stycklistor nu innan jag beger mig hemåt för nya äventyr. püss och kräm gott folk!


dagens fundering:
varför känner jag mig så ledsen då jag egentligen är glad?

Inga kommentarer: