fredag, mars 24, 2006

Baby can you hear me now?

soundtrack:
The Last Waltz

fredag! vilken lycka! men vad skådar mitt öga då jag tittar ut genom fönstret? SNÖ! snö i mängder! vad är detta- ska jag aldrig få vår igen?! nåväl, bortser man från det är det en underbar dag. lätt försovning i morse så min kära mor hämtade mig hemma istället för i ekholmen. skönt. ingen stress, ingen buss. christian kommer hem ikväll också, ännu bättre. dessutom införskaffade jag mig ett par jeans igår och vilken lycka: jag lyckades klämma mig i ett par i storlek 25/34. okej, det var lite stretch i dem men ändå. men jag vet, det är långt kvar till beach 2006. ska ta tag i det där vid tillfälle. fick dessutom en komplimang från biträdet, alltid trevligt. frågade om jeansen fanns med längre benlängd än 34 och fick svaret att de inte gjorde det men att 34 var väldigt långa på denna modell. så frågade hon vad det var för benlängd på de jag provade. då jag sa att det var 34 utbrast hon "oj! vilka modellspiror!" smickrande värre, där fick hon ett par jeans sålda :) fick ett sms från min stackars far igår. han skulle åka till portugal med jobbet men lyckades missa flyget. så han satt på tågen på väg tillbaka till bollnäs igen, vilken besvikelse. tyckte riktigt synd om honom men resan skulle bli av lite senare iaf. men usch vad trist att ha packat och ställt in sig på underbara portugal och sedan få åka tillbaka till bollnäs. för övrigt: får folk ingen uppfostran idag eller? på väg till bussen igår mötte jag 2 killar kring 25 år utanför McDonalds. de verkade vilka säga något så jag försökte titta åt ett annat håll och raska på stegen. då säger en av dem att jag tappat något så jag stannar upp och kollar men, nej, det har jag inte. killen flinar och säger: "du, snälla kan du svara på en sak. snälla jag bara måste veta. jag har hört att rödhåriga tjejer är sexgalningar, stämmer det?" jag muttrade något avvisande och knallade vidare medan killarna fortsätter ropa efter mig. vad är det för sätt egentligen? är det nu mera socialt acceptabelt att fråga främmande människor man möter på stan om deras sexliv?! jag säger som tidigare: skit it, folk är fan dum i huvve! annars inte så mycket nytt. jo, min baby ringde mig strax efter 01.00 i natt. det var iofs. en miss, han menade bara att skicka ett sms men tryckte fel. det gjorde dock ingenting, var bara roligt att få prata lite-jag blev mycket glad. hoppas inte att det störde min sömn allt för mycket, hade gått och lagt mig tidigt för att inte vara så trött och tråkig ikväll. fast å andra sidan tror jag att det är möjligt att somliga andra är lite trötta idag med ;) nu ska jag ta mig förmiddagsfikat. The Last Waltz är sjukt bra, Ipod:en går varm här!
just ja, ni som är nyfikna få festbilder kan kolla: http://www.litet.net/gallery/

dagens sanning:
burger king serverar inte Big Mac!

dagens fundering:
hur vädrar man sina funderingar utan att det missuppfattas hela tiden? kanske bäst att hålla käft istället.

Inga kommentarer: