måndag, mars 13, 2006

Drömmar om sol och vin i Paris

soundtrack:
Out On The Weekend- Neil Young
Harvest- Neil Young
A Man Needs a Maid- Neil Young
Heart of Gold- Neil Young

helg is the shit! som vanligt en underbar helg med christian. god mat, gott vin, bra film och bra musik. såg Ray i lördags som var mäkta imponerande, speciellt eftersom att det var otroligt duktiga skådespelare med. igår såg vi high fidelity som alltid är lika bra, sedan blev det två fotbollsmatcher. somnade dock i halvlek av den andra matchen, men det hände ju inte så mycket som jag skulle önska för att kunna bibehålla intresset. den första var dock helt ok. sitter på jobbet igen och försöker få nån ordning på min gasturbin. det är inte det lättaste eftersom att den sammanställdes 1969. riktigt dåliga, handskrivna papperskopior som ramlar sönder bara man petar på dem. det är mycket förvirrande. har börjat räkna dagarna till helgen i vanlig ordning och blir allmänt nedstämd av att komma fram till siffran 4 varenda gång- har jag verkligen räknat rätt tro? nästa helg ska tydligen inflyttningsfesten bli av, får se hur delaktig man blir i den. jag har inte direkt någon att bjuda förutom christian då så jag är inte överdrivet taggad men men... det visar väl sig. 11 dagar kvar till lön isn't the shit either. nästa månad ska jag sköta min ekonomi betydligt bättre än vad jag gjorde denna. ett löfte till mig själv som jag fan i mig tänker hålla! det ska bli frankrike i sommar med vin och mat och sol och annat trevligt. men först får det ta och bli vår snart tycker jag- jag är så in i helvete trött på all denna jävla snö!!! nej, nu måste jag jobba vidare lite innan det är dags för min matlåda med fläskfilé, strips, grönsaker och bea. *mums* slänger in en favorit bland favoriter av roliga bilder. han/hon som skrev det där svaret får garanterat komma på festen!

dagens fundering:
hur mycket måste jag gå ner i vikt för att rymmas i ett cigarettpaket?

1 kommentar:

cherlokkan sa...

det är faktiskt torsdag idag och varför har du inte uppdaterat din blogg? just det, det är ingen lostavsnitt idag heller.... fan!