måndag, mars 06, 2006

Nya skor is the shit!

soundtrack:
Nobody Girl- Ryan Adams
Cast no Shadow- Oasis
Crazy Love- Van Morrison

alltid lika deprimerande då helgen är över. tillbaka på jobbet igen, det är inte alls kul. enda glädjen är att jag hittat en kyl där man kan köpa läsk för 3:-. mitt tidigare sockerberoende kommer garanterat att återvända. så nu sitter jag och dricker cola och försöker komma på anledningar till att inte jobba. helgen har varit superfin i alla fall. christian & jag var ute och käkade på olympia i fredags, grymt god mat men otroligt mycket folk. var skönt att komma hem och börja bib:a & prata skit men som sagt-maten var riktigt fin och det är ju alltid skönt att slippa laga mat. annars har det inte hänt så mycket i helgen, mest bara mat och sömn och trevligheter. upptäckte att mina skor hade kommit så vi åkte och hämtade dem på söndagen. 1600:- fattigare men de var riktigt snygga och trevliga att ha på. får bli nudlar resten av månaden, det var det värt! höll jag på att garva ihjäl mig igår då christian skulle köpa snus. han fick visa leg (!) och var så chockad hela bilresan att han glömde slå på lyset och körde med parkeringsljus hela vägen. jag bara skrattade medan han satt och utbrast kommentarer om kassabiträdet och ifrågasatte om han verkligen såg 10 år yngre ut. stressig morgon blev det i dag, var så gott som omöjligt att kliva upp, sängen var allt för varm och bekväm och sällskapet allt för trevligt. lyckades till slut men det kostade mig en språngmarch till bussen. hann i alla fall in på McDonalds och köpte lite frukost att inta på bussen. givetvis hade de klantat till min beställning men mat och kaffe fick jag i alla fall så man får inte vara allt för missnöjd. tittade på senaste lostavsnittet på bussen också, vilket var sjukt bra så nu har nedräkningen till torsdag börjat. satans ont i leder och rygg idag med, men det var väntat så det är inte mycket att gnälla om. i sommar blir det fanimej paris. Je souhaite tenir votre main à Paris, mon amour. jag har verkligen ingenting att skriva om märker jag så det är väl bara att bita i det sura äpplet och sätta igång och jobba lite. kanske blir en uppdatering senare om något roligt mot all förmodan skulle inträffa under dagen.
.
.
.
.
.
.
fulla människor är snygga (?)

dagens fundering:
får jag ha mina skor på mig i sängen?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Pfff 10 år yngre? Personen Christian syfta nog mer åt hållet 8 år yngre. Överdrifter åt fel håll isn't the shit either. Pirra förövrigt till i magen då jag flanera förbi någons lägenhet med snarlika gardniner som lady Ems... grrrr :P

Surt sa räven - nu tog pappret slut i skrivaren. HP = hallå papper???

Släpper du till på en dejt?

Emma sa...

Pff 26-8= 18 och fullt laglig ålder att köpa snus:P
Vem satan har gardiner som liknar mina? Ska bränna ner hela skiten, enbart jag får ha den taskiga smaken!

Jag släpper alltid till, det är en dagens sanning som redan publicerats ;)