tisdag, mars 21, 2006

I got such a lot of love I wanna give it to you


Kungligt-->







soundtrack:
Hungry for Your Love- Van Morrison
Vanlose Stairway- Van Morrison
Heart of Gold- Neil Young
My My, Hey Hey (Out of the Blue) - Neil Young
The Loner- Neil Young


godmorgon världen! idag är jag på ett strålande humör- mycket bättre än igår. hade ett trevligt uppvaknande och kom i tid till bussen utan att springa, trots att jag inte hade så mycket tid som jag skulle behövt för att göra mig i ordning i morse. fick en god kopp kaffe i bilen och en angenäm pratstund med mor. det är så underbart väder också, soligt och fint. gårdagskvällen spenderade jag med att

  • laga köttfärssås (för att fjäska för lotta som tjatat om det de senaste månaderna)
  • skrubba mattorna rena från rödvinet de utsattes för i helgen (vilket inte gick så bra trots att jag kämpade hårt)
  • färga håret (vilket gick helt utan komplikationer så nu är det rött igen)
  • kolla på fraiser medan jag genomförde ovanstående punkter (fraiser är roligt!)
  • äta köttfärssås med christian (vilket även det gick bra)
  • somna framför tv:n med christian (det var måndagskväll, jag kan inte rå för det!)


en trivsam kväll, vilket behövdes efter min arbetsdag som var allt annat än angenäm. idag är jag alltså på gott humör och ska snart gå iväg och ta morgonfikat samt ringa och väcka christian. får se var kvällen bär i sitt sköte, kanske ska jag ta en dust till med mattorna om orken finns. måste hitta på något att äta också, jag har gjort allt för mycket pasta med diverse såser den senaste tiden-det kan inte vara allt för nyttigt. hmm, ja det får nog räcka så för denna gång, finns inte mycket mer att förtälja. tjena hej!


dagens fundering:

finns det verkligen någon annan mat än pasta m. div. tillbehör eller potatisgratäng/strips med någon form av köttbit? isåfall skulle jag uppskatta om någon kunde meddela mig vad det är!

Inga kommentarer: