onsdag, mars 29, 2006

Ryggsmärtor! Åhh kükar dessa ryggsmärtor!!!

soundtrack:
Caravan- Van Morrison
My Doorbell- The White Stripes
The Nurse- The White Stripes
Forever Young- Bob Dylan
It Makes No Difference- The Band
See The Sky About To Rain- Neil Young

så var det onsdag och endast en arbetsdag återstår för min del eftersom att jag ska vara ledig på fredag för att plugga till högskoleprovet samt sova ut ordentligt. ska dessutom unna mig ansiktsbehandlingen jag fick presentkort för i julklapp. klockan 08.30 på lördag ska jag befinna mig på kungsbergsskolan för 7 timmar och 45 minuters olidliga plågor i form av provfrågor på oändligt trist vitt papper. jag ser inte fram emot detta alls. men det är bara att bita i det sura äpplet. orkar inte engagera mig allt för mycket i resultatet. så länge jag skriver bättre eller iaf. lika bra som förra gången är det lugnt. jag är egentligen inte är beroende av resultatet för att komma in på SKA programmet. att jag skulle sätta 1,8 eller vad som nu krävs för psykologprogrammet ser jag inte som en rimlig möjlighet så därför kvittar det egentligen vad jag skriver. men dock skulle det kännas otroligt knäckande att skriva sämre än sist. borde pluggat inför det här känner jag men jag har visst haft annat (förmodligen roligare) för mig. ett exempel på något sådant är att beställa resa till paris, vilket jag och christian gjorde igår. 12/7 säger vi adjö till sverige och checkar in på Grand Hotel Nouvel Opera. detta hotell ska tydligen ligga " bra placerat i Paris, bara en kort promenad till Place de la Bastille" dessutom sägs det att "rummen är trevligt inredda och har badrum med hårtork, satellit TV och telefon." (undra varför de har placerat TV:n och telefonen i badrummet?) med detta att se fram emot känns denna arbetsdag ganska lätt att uthärda, får se om det resonemanget håller i 3 månader till... något som gör dagen ytterligare lite trevligare är "Liftarens guide till galaxen" på ljudbok. den är inläst av Johan Rabeus och han gör ett strålande jobb, får verkligen anstränga mig för att inte brista ut i gapskratt varannan minut. det är mycket bra med ljudböcker då man har så enformigt och trist jobb som jag. nåväl, vad övrigt? spenderade gårdagskvällen med att titta på 2 fotbollsmatcher med och hos christian. nåja, snarare en då eftersom att jag somnade nästan direkt då den andra börjat. blev väckt 00.15 för hemfärd. var knappt vid medvetande men lyckades i allfall släpa mig ut till bilen. givetvis blev jag med ens klarvaken lagom då vi gått och lagt oss. det är synd att christians säng är så smal. alternativt: det är synd att jag inte har så mycket tv-kanaler. ikväll blir det en repris. förhoppningsvis lyckas jag hålla mig vaken denna gång. dock ser utsikterna för det relativt dåliga ut eftersom att jag sov ca. 5 timmar i natt. tog den senare bussen i morse, vilket alltid är en lika angenäm start på dagen eftersom att McDonalds i allafall är öppet vid den tiden så att man kan köpa med sig lite frukost att inta på bussen. dessutom är det betydligt mindre folk som åker då så man får sitta ifred. nästa vecka kommer inte bli trevlig alls eftersom att min mor inte ska åka till finspång då, med undantag för tisdagen. följdaktligen får jag åka den fullpackade tidiga bussen. kan kanske unna mig den senare bussen någon av dagarna ändå. jaha. det var nog allt jag hade att förtälja denna dag. dags att återgå till rättandet av de nya kollegornas inmatade gasturbiner.

dagens fundering:

je me demande si je peux encore parler français...?

Inga kommentarer: